2014-07-02

ETA ZUK, ZELAN HARTZEN DOZUZ AKATSAK?/ ¿QUÉ CONSIDERACIÓN TIENES DE LOS ERRORES?

Sarritan eta are gehiago nagusi egin ahala, akatsei ez deutsegu dagokien balioa emoten. Argi dago gustokoago dogula gauzak ondo urtetzea, akats egitea baino, baina heldutasunerako bide horretan, ahaztu egiten dogu askotan, ikasketa prozesu bat dala eta akatsak prozesu horren parte dirala.
Ume bat ibiltzen ikasten hari danean, pardelak alde batera izteko ikasten hari danean, bizikletan edo igeri egiten saiatzen hari danean... ez dau egun batetik bestera lortzen eta beharbada huts egin eta barriro saiatuko da, bere helburua lortu arte eta beti ere, aurrez egindako akatsak, ikasi eta egiteko era hobetzeko erabiliz.
Ze interpretazio emoten deutsezu zure akatsei? Eta zure seme-alabenei? Zer sentitzen dozu akatsen aurrean? Zer egin daikezu akatsak zure helburuen alde erabiltzeko?
Irakurri artikulu pare bat:
El error=oportunidad de aprendizaje
Dar valor al error en el proceso de enseñanza



En ocasiones y sobre todo a medida que nos hacemos mayores, no damos el valor debido a los errores. Lógicamente nos resulta más agradable tener éxito en nuestros objetivos que fallar, pero en el camino, olvidamos que el aprendizaje es un proceso y que los errores son parte del mismo.
Cuando nuestros hijos-as están aprendiendo a andar, a dejar a un lado el pañal, a andar en bicicleta, a nadar... no lo consiguen de la noche a la mañana y son muchas las caidas y vueltas a retomar el objetivo, utilizando precisamente esas caidas para aprender de ellas y modificar nuestras estrategias.
¿Qué interpretación les das a los errores? ¿Y a los de tus hijos-as? ¿Qué sientes ante los errores? ¿Qué podrías hacer para sacar provecho de los errores en beneficio de tus objetivos? 
Lee un par de artículos:
El error=oportunidad de aprendizaje
Dar valor al error en el proceso de enseñanza