2014-03-19

NI ETA ETORKIZUNA.../ YO Y EL FUTURO...


Zer izan nahi dozu etorkizunean? Gure gazteei sarritan, galdera hau egiten deutsegu. Batzuk euren zaletasunei buruzko ideia argiagoak daukez, beste batzuk, oraindik ez dakie zer daben gustoko. Nagusiagoei ere gertatu izan jaku, denpora aurrera joan ahala eta norbere burua hobeto ezagutuz, gure interes, zaletasun eta gustoak ere hobeto ezagutu doguzala.
Baina gauza da, orainean eta euren burua momentu honetan ezagutzen dabenaren arabera, iadanik erabakiak hartu behar dabezala: batxilergoan ze modalitate ikasiko dot? batxilergoa amaituta, zer ikasiko dot?
Erabaki honeetan laguntzeko DBH4. eta Batxilergo 2.mailatan, proiektu batzuen bitartez, ekintza ugari gauzatzen ari gara.

Gai hau lantzeko, DBH 4. mailari dagokionez,  UDIN4 proiektu interdiziplinarra eratu dabe irakasleek. Bere titulu edo izena,  erabat esanguratsua: “Eta hurrengo urtean zer? eta Nondik gatoz eta nora goaz?”.
Eurekaz elkarrizketa bat izatea interesgarri eritzi deutsogu, gehiago jakiteko.
Zein da proiektu honen helburua?
Helburua bikoitza da, alde batetik ikasleen hurrengo ikasturteari begira aukeraketa on bat egiten laguntzea eta horretarako beharrezko daben informazio guztia emotea eta bestetik, Ikastolan momentu honetararte egindako ibilbidearen inguruko hausnarketa egitea eta etorkizunari ateak zabaltzea. Zikloa iztea eta ziklo berria zabaltzea.

Antolaketari dagokionez, ihazko ikasturtetik hona, aldaketak egon dira ezta? Zeintzuk azpimarratuko zeunkiez?
Hala da, aurreko urteetako proiektuak ez dabe etenaldirik denporan zehar, baina aurtengoak, bilatzen dauzan helburuak direla eta, kurtsorako bi momento ezberdinetan garatzen da. Lehenengo zatia ikasleek aukeraketa prozesua egiten daben momentuan garatzen da eta bigarren zatia kurtso amaieran.
Horrez gain, aurreko urteetako proiektuak kurrikulo aldetik landu nahi diran edukiekaz euken lotura gehiago, aurtengoak aldiz, ikaslearen orientazio prozesuagaz eta garapen pertsonalagaz dauka gehien bat lotura.
Eta zelan baloratzen dabe ikasleek proiektu hau?
Ikasleek positiboki baloratzen dabe proiektua, azken finean daukezan zalantza konkretuak argitzen laguntzen deutselako.  Oso proiektu esanguratsua da eurentzat eta erabilgarritasun asko ikusten deutse. Aukera ezberdinak, esperientziak eta bizitza bide bat direla ikusteko balio deutse eta leku ezberdinetara heltzeko aukera ezberdinak dagozala.
Zein da zuen ustez gehien gustatu jaken ekintza?
Batez ere guraso eta ikasle ohien hitzaldia. Lehen eskutik jasotako esperientzia ezberdinak entzutea oso gustoko dabe, eta era berean gertuko eta esanguratsuak dira eurentzat. Kasu errealak dira, ez dira teorian soilik gelditzen diren azalpenak eta eurentzako testigantza hori jasotzea oso baliagarria da. Aldi berean, ikasgelan irakasleaz gain beste pertsona batzuk sartzea eta euren esperientzia pertsonalak azaltzea oso positiboki baloratzen dabe.
Eta... Ikasturte amaierarako zeozer aurreratu daikezue?
Kurtso amaierako proiektuan ikasleei Ikastolan egindako ibilbidearen berrikusketa bat egitea eskatuko jake. Azken finean ikasleak lortu eta egindako guztiaren balorazio bat egitea da helburua eta bide batez, Ikastolan amaitzen duten DBHko etapa agurtzea. Horretarako ikasleek produkzio artistiko bat sortzen dabe, talde bakoitzaren bizipenak eta emozioak errepresentatuz.
Beste barik, ba, eskerrikasko, zuen azalpenengaitik eta aurrera!
Eskerrikasko.

¿Qué quiero ser de mayor? Una pregunta que se hacen muchos de nuestros alumnos-as llegados a cierta edad.

Con la intención de ayudarles a identificarlo y a tomar la decisión respecto a qué estudios cursar,  hemos desarrollado dos proyectos en 4º de ESO y 2º de Bachiller.

A los alumnos/as les resulta de gran utilidad escuchar testimonios de primera mano, de padres, madres y ex alumnos-as que han pasado por su misma situación y quieren compartir su experiencia con ellos.

Por otro lado, este proyecto les ayuda también a valorar su paso por la ESO y a cerrar esta etapa, para dar inicio a la siguiente, plasmando sus sentimientos, en una creación artística.