“Pertsona garatuz, gizartea eraikitzen”. Gure ikasleen garapen
pertsonala dogu helburu eta berau lantzeko, ezinbestekoa da elkarbizitzarako
gaitasunari aditzea.
Zentzu
honetan, Lauaxeta Ikastolan hiruhilabete honetan, Eusko Jaurlaritzaren
2013-2016 Bake eta Bizikidetza Planaren barnean, Adi-Adian programaren barne eta berau hezkuntza arloan
hedatzeko asmoz, elkarbizitzaren inguruan lanean aritu gara.
Batxilergoko
ikasleei dagokienez, gai hau Kurrikulum-aren eduki bezala landu dogu,
filosofiaren ikasgaiaren barruan.
Ikasleek,
euren kabuz eta irakasleen laguntzaz egin dabezan hausnarketetaz gain,
aste honetan, indarkeriaren biktima izan diran pertsona biren testigantza jasoko dabe, beti ere
ikuspegi konstruktibo bat emonez: zelan gainditzen da gorrotoa indarkeria
sufritu eta gero? zelan eraiki daikegu gure bizitza, honelako bizi-esperientzi
latza izan eta gero?
Jasotako
testigantza eta garatutako hausnarketen ondorioz, indarkeriak, arazoak konpondu
beharrean, arazoen irtenbidea geroz eta hurrunago kokatzen dabela ondorioztatu
dabe.
Aldi berean,
gure historiaren momentu latzetara hurbildu dira eta eurak etorkizuneko
gizartearen protagonista diren heinean, historia ez errepikatzearen aldeko
haziak ereiten jardun dabe. Azken baten, indarkeri gabeko gizarte bat helburu
badogu, gure ikasleak dira giltza, eurak izango bait doguz etorkizuneko
gizartearen parte eta gidari eta eurak bilakatu behar doguz hitza eta
konponbide bilaketetan adituak eta edozein kasutan, indarkeriaren
bidegabekeriaren ustekoak.
Gure
ikasleen alde, gure etorkizunaren alde, eta bakearen alde.
“Pertsona garatuz, gizartea eraikitzen”. Teniendo el desarrollo personal de nuestros alumnos-as como objetivo, se hace necesario trabajar su habilidad para la convivencia y la relación interpersonal. En esta línea, durante este trimestre, los alumnos-as de Bachiller de Lauaxeta Ikastola, han trabajado en el marco del Plan de Paz y Convivencia del Gobierno Vasco, en el programa Adi-Adian, acercándose a experiencias de nuestra historia, para llegar a la conclusión de que la violencia, en lugar de aportar soluciones, nos aleja cada vez más de estas.
Ha sido a través de la asignatura de Filosofía y con plena inclusión entre los contenidos curriculares de dicha asignatura.
Los
alumnos-as, han realizado una serie de trabajos y reflexiones previas,
antes de recibir el testimonio esta semana, de dos personas, que han sido víctimas de
la violencia. El enfoque, siempre constructivo: ¿cómo dejar de un lado
emociones tan devastadoras como el odio? ¿cómo reconstruir nuestra vida
tras una experiencia tan dura?
Con
los testimonios recibidos y las reflexiones realizadas, han llegado a
la conclusión de que la violencia, lejos de aportar soluciones, nos
aleja de estas.
Al
mismo tiempo, gracias a esta experiencia, se han acercado a
experiencias vitales dolorosas que fforman parte de nuestra historia,
con el objetivo de comprenderlas y evitarlas en el futuro.
Al
fin y al cabo, nuestros jóvenes serán los protagonistas y líderes de
nuestro futuro y tenemos que conseguir que sean expertos en el uso de la
palabra y el diálogo para la resolución cualquier problema que les
pueda acontecer en sus vidas, desterrando de pleno el uso de medios
violentos.
Por nuestros alumnos-as, por el futuro, por la paz.
#Lauaxetaikastola #educación
#Lauaxetaikastola #educación