2015-03-11

ETORKIZUNAREN ALDE. BAKEAREN ALDE/ POR EL FUTURO. POR LA PAZ

“Pertsona garatuz, gizartea eraikitzen”. Gure ikasleen garapen pertsonala dogu helburu eta berau lantzeko, ezinbestekoa da elkarbizitzarako gaitasunari aditzea.
Zentzu honetan, Lauaxeta Ikastolan hiruhilabete honetan, Eusko Jaurlaritzaren 2013-2016 Bake eta Bizikidetza Planaren barnean, Adi-Adian programaren barne eta berau hezkuntza arloan hedatzeko asmoz, elkarbizitzaren inguruan lanean aritu gara.
Batxilergoko ikasleei dagokienez, gai hau Kurrikulum-aren eduki bezala landu dogu, filosofiaren ikasgaiaren barruan.
Ikasleek, euren kabuz eta irakasleen laguntzaz egin dabezan hausnarketetaz gain, aste honetan, indarkeriaren biktima izan diran pertsona biren testigantza jasoko dabe, beti ere ikuspegi konstruktibo bat emonez: zelan gainditzen da gorrotoa indarkeria sufritu eta gero? zelan eraiki daikegu gure bizitza, honelako bizi-esperientzi latza izan eta gero?
Jasotako testigantza eta garatutako hausnarketen ondorioz, indarkeriak, arazoak konpondu beharrean, arazoen irtenbidea geroz eta hurrunago kokatzen dabela ondorioztatu dabe.
Aldi berean, gure historiaren momentu latzetara hurbildu dira eta eurak etorkizuneko gizartearen protagonista diren heinean, historia ez errepikatzearen aldeko haziak ereiten jardun dabe. Azken baten, indarkeri gabeko gizarte bat helburu badogu, gure ikasleak dira giltza, eurak izango bait doguz etorkizuneko gizartearen parte eta gidari eta eurak bilakatu behar doguz hitza eta konponbide bilaketetan adituak eta edozein kasutan, indarkeriaren bidegabekeriaren ustekoak.
Gure ikasleen alde, gure etorkizunaren alde, eta bakearen alde.

   
“Pertsona garatuz, gizartea eraikitzen”. Teniendo el desarrollo personal de nuestros alumnos-as como objetivo, se hace necesario trabajar su habilidad para la convivencia y la relación interpersonal. En esta línea, durante este trimestre, los alumnos-as de Bachiller de Lauaxeta Ikastola, han trabajado en el marco del Plan de Paz y Convivencia del Gobierno Vasco, en el programa Adi-Adian, acercándose a experiencias de nuestra historia, para llegar a la conclusión de que la violencia, en lugar de aportar soluciones, nos aleja cada vez más de estas. 
Ha sido a través de la asignatura de Filosofía y con plena inclusión entre los contenidos curriculares de dicha asignatura.
Los alumnos-as, han realizado una serie de trabajos y reflexiones previas, antes de recibir el testimonio esta semana, de dos personas, que han sido víctimas de la violencia. El enfoque, siempre constructivo: ¿cómo dejar de un lado emociones tan devastadoras como el odio? ¿cómo reconstruir nuestra vida tras una experiencia tan dura? 
Con los testimonios recibidos y las reflexiones realizadas, han llegado a la conclusión de que la violencia, lejos de aportar soluciones, nos aleja de estas. 
Al mismo tiempo, gracias a esta experiencia, se han acercado a experiencias vitales dolorosas que fforman parte de nuestra historia, con el objetivo de comprenderlas y evitarlas en el futuro.
Al fin y al cabo, nuestros jóvenes serán los protagonistas y líderes de nuestro futuro y tenemos que conseguir que sean expertos en el uso de la palabra y el diálogo para la resolución cualquier problema que les pueda acontecer en sus vidas, desterrando de pleno el uso de medios violentos. 
Por nuestros alumnos-as, por el futuro, por la paz. 
#Lauaxetaikastola #educación